joi, 29 noiembrie 2007

Cat consuma un calculator?

Vad ca multa lume isi face griji in legatura cu cat consuma un calculator? ... bine mai multe griji isi fac cei care au trecut deja de tinerete si nu pot sa inteleaga ca un calculator consuma totusi destul de putin...
Consumul de energie al unui calculator variaza in functie de felul in care e folosit (de ex: daca navighezi pe internet va consuma mai putina energie decat daca te joci nu stiu ce joc si cu boxele la maximum).
In general un calculator consuma undeva pe la 250-300 watti/h (cam cat 3 becuri) si il tinem deschis cam 10 ore pe zi. Vom avea asa:
300w x 10 ore= 3 kw x 31 zile = 93 kW
La acesta adugam consumul calculatorului cand este oprit:
10w x 14 ore = 140 w x 31 zile = 4.34 kW
Aceasta inseamna ca in decursul unei luni de zile un calculator cunosuma in jur de 100 kW
La un pret de aproximativ 0.4 ron kW/ora, vom platii pentru consumul produs de calculator aproximativ 40 de lei!
Deci ... hai sa stam fara griji... ce mai inseamna 40 de Ron in ziua de azi? ... 2 bilete la film!

8 comentarii:

vermilion spunea...

da, ar trebui sa ii arat si mamei(incapatzanata ca un catar) articolul asta...sau probabil ar trebui sa fac un almanah cu genul asta de articole ca sa se convinga :))

Bebelusha. spunea...

si eu ar trebui sa ii arat lu mama :)) tin pc-ul app non -stop deschis si parca e moara stricata :)) multumesc!:D

sergiu spunea...

si eu trebuie sa le arat :) deoarece vreau sa fac o retea cu gasca vreo 5-6 calculatoare la mine acasa si cica nyu ma lasa ca consuma mult :|

Anonim spunea...

eu i-am aratat mamei articolul :| va sfatuiesc sa n-o faceti :| dak va mananca aratatii artic si veti vedea :|

Anonim spunea...

Credeam ca sunt singur care am o mama imbecila, calcul meu sta cam 12 ore pe zi aprins si imi zice mie ca asta consuma cel mai mult.

Anonim spunea...

dap! stiu cum e.......

Unknown spunea...

ne certam pe skype cat consuma un calculator... mersi pentru articol

Anonim spunea...

eu cred ca mai putin de 40 ron pe luna, cam in jur de 20